Pagina Contact autorisatie voor planning

Als in het portaldomein voor de klantportal de controller Planning is ingesteld, wordt op de klantportal het planningsoverzicht getoond. Welke taken een contactpersoon ziet en wat hij/zij kan wijzigen, hangt af van de ingestelde autorisatie. In een planningtaak kan worden ingesteld dat alleen geautoriseerde contactpersonen de planningtaak mogen inzien en/of wijzigen op de klantportal. Zie Veld Publiceer dagen (planningmodule) en Veld Web autorisatie verplicht (planningtaak in MSF).

Als een contactpersoon alleen leesrechten heeft voor een planningtaak, kan de contactpersoon een taak en bijbehorende diensten alleen inzien. Heeft de contactpersoon wijzigrechten, dan kan hij/zij diensten toevoegen, diensten wijzigen en diensten verwijderen.

 

Lees- of wijzigrechten voor een contactpersoon instellen

De lees- of wijzigrechten voor een contactpersoon stelt u als volgt op de pagina Contact autorisatie voor planning in:

  1. Ga naar de pagina Planningtaken en open of selecteer een planningtaak.

  2. Klik op de actiebalk onder Navigeren op Autorisatie.

  3. Selecteer de contactpersoon in het veld Contactpersoonnr.. Als u in het veld op klikt, ziet u standaard alle contactpersonen uit de bedrijvenstructuur. Als er sprake is van een moeder-dochterstructuur tussen bedrijven, is die structuur op deze pagina inzichtelijk. Het is ook mogelijk om een contactpersoon te selecteren die via een bedrijfsrelatie aan het contactbedrijf gekoppeld is. Zie ook Lookup-pagina Contactoverzicht.

  4. In het veld Rechten is standaard de waarde Lezen ingesteld. Wijzig dit indien nodig in Wijzigen.

  5. Gelden de rechten alleen voor een bepaalde periode, vul dan ook de velden Datum van en/of Datum t/m in. U kunt meerdere regels met dezelfde contactpersoon toevoegen, maar dan mogen de perioden elkaar niet overlappen.

 

Het is ook mogelijk om de rechten vanuit een contactpersoon in te stellen, zie Pagina Autorisatie planningtaken.

 

Diensten verwijderen

Diensten verwijderen op de klantportal is alleen mogelijk als er nog geen resources zijn ingepland op een dienst, er geen planningsvraag aanwezig is en er meer dan 1 dienst aanwezig is op de planningtaak.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Pagina Planningtaak (MSF)

Pagina Planningtaken (MSF)

Controllersoort Planning

Pagina Portaldomein