Pagina Status portalrollen
Deze pagina is van toepassing voor resourcestatussen en contactpersoonstatussen.
Toegang tot portals op basis van rollen
Het is mogelijk om resources of contactpersonen toegang tot een portal of tot bepaalde menu-onderdelen op de portal te geven op basis van rollen. Als in een portaldomein of menu-onderdeel een of meer rollen zijn ingesteld, moet voor de resource of contactpersoon die inlogt zo'n rol zijn ingesteld in de sneltab Portalrollen van de pagina Gebruikersauthenticatie. Zie ook Portalrollen.
Rollen automatisch toevoegen of verwijderen bij statuswijziging
Per status is het in te stellen dat een rol wordt toegevoegd aan of verwijderd uit de sneltab Portalrollen op de pagina Gebruikersauthenticatie van een resource of contactpersoon.
Daarvoor selecteert u in het veld Rol op de pagina Status portalrollen de gewenste rol en stelt u de gewenste actie in: Aanmaken of Verwijderen.
U kunt meerdere regels instellen om meerdere rollen toe te voegen of te verwijderen.
Als een resource of contactpersoon de status krijgt waarin deze rollen zijn ingesteld, dan worden de betreffende rollen automatisch toegevoegd of verwijderd, afhankelijk van de ingestelde actie. Als is ingesteld dat een rol moet worden toegevoegd terwijl deze al aanwezig is, dan wijzigt er niets.
Rollen aanmaken en beheren
U kunt rollen aanmaken en beheren op de pagina Rollen, als u daar rechten voor hebt. Zie ook Rollen.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook