Pagina Afkeurredenen uren / declaratie
Bij het afkeuren van uren, vergoedingen of declaraties kan een reden worden geselecteerd uit een lijst met redencodes. Deze redencodes maakt u aan en beheert u op de pagina Afkeurredenen uren / declaratie.
Geen redencodes ingesteld
Zijn op deze pagina geen redencodes ingesteld, dan moet de gebruiker zelf een reden invoeren.
Afkeuren op de portal
Wanneer de klant of manager uren, vergoedingen of een declaratie op de portal afkeurt, kan geen redencode worden geselecteerd. Op de portal kan alleen een omschrijving worden ingevoerd.
Help per veld

Dit veld is van toepassing als op de werksoort bij Type accordering de waarde Klant en interne accordering of Dubbele interne accordering is ingesteld. Via dit veld bepaalt u of een urenregel/declaratie na afkeuring door een interne medewerker opnieuw langs de klant of manager moet of niet.
Als op de werksoort bij Type accordering de waarde:
- Klant en interne accordering is ingesteld en het aantal uren, de vergoeding of de declaratie al is goedgekeurd door de klant, dan hoeft de klant niet opnieuw te accorderen als de optie Eerste goedkeurder overslaan is aangevinkt.
- Dubbele interne accordering is aangevinkt en het aantal uren, de vergoeding of de declaratie al is goedgekeurd door de manager/leidinggevende, dan hoeft de manager/leidinggevende niet opnieuw te accorderen als de optie Eerste goedkeurder overslaan is aangevinkt.
Zie ook Veld Type accordering.

Als de optie Alleen declaratie documenten wijzigbaar is aangevinkt bij een redencode, kan de resource een declaratie niet wijzigen nadat deze is afgekeurd. De resource kan wel de bijlage bij een declaratie opnieuw toevoegen en vervolgens aanbieden. Dit kan handig zijn als een document ontbreekt of wanneer niet het juiste document was toegevoegd.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook