Pagina Workflowinstellingen

In MSF is het mogelijk om workflows aan te maken. Hiermee kunt u voor een afdeling taken definiëren en de volgorde bepalen waarmee deze afgehandeld dienen te worden. Op de pagina Workflowinstellingen kunt u een aantal zaken voor die workflows instellen.

 

Veld Workflow waarschuwing (dagen)

In het onderdeel Mijn workflowlijst in het rolcentrum en de pagina Workflowtaken toont het veld Signalering of:

  • de workflowtaak nog op tijd is - in het veld Signalering staat dan de term Geldig in het groen weergegeven.
  • de vervaldatum nadert - in het veld Signalering staat dan Bijna vervallen in het oranje weergegeven.
  • de vervaldatum is verstroken - in het veld Signalering staat dan de term Vervallen in het rood weergegeven.

Via het veld Workflow waarschuwing (dagen) kunt u instellen wanneer code oranje (Bijna vervallen) moet worden weergegeven. Deze instelling is in werkdagen. Is dit veld leeg, dan wordt 1 dag aangehouden.

Zie ook Pagina Mysolution rolcentrum en Pagina Workflowtaken.

 

Veld Workflow terugvalafdeling

Het kan voorkomen dat bij het genereren van de eerste stap in de workflow het bijbehorende (maatwerk)rapport niet weet welke afdeling gekoppeld moet worden. Stel daarom in het veld Workflow terugvalafdeling in op welke afdeling dan teruggevallen kan worden. Dat zal meestal een beheer- of IT-afdeling zijn.

 

Veld Standaard workflow

Vanuit verschillende kaarten in MSF kunt u workflowtaken aanmaken via de knop Nieuwe workflowtaak (onder Navigeren op de actiebalk). Hiervoor moet in het veld Standaard workflow een workflow zijn ingevuld. Deze workflow wordt automatisch ingevuld in elke nieuwe workflowtaak die vanuit een kaart wordt aangemaakt. Tevens moet op deze pagina het veld Standaard workflowstap zijn ingevuld.

U kunt alleen workflows selecteren die minimaal 1 workflowstap hebben waarin de optie Handmatig aanmaken toegestaan is aangevinkt.

U kunt nieuwe workflows toevoegen en inrichten op de pagina Workflows, als u daar rechten voor hebt.

Om workflowtaken toe te kunnen voegen moet u aan een of meer afdelingen zijn gekoppeld en een van die afdelingen moet als standaardafdeling voor nieuwe workflowtaken zijn ingesteld. Zie ook Een medewerker aan een afdeling koppelen.

 

Veld Standaard workflowstap

Vanuit verschillende kaarten in MSF kunt u workflowtaken aanmaken via de knop Nieuwe workflowtaak (onder Navigeren op de actiebalk). Hiervoor moet in het veld Standaard workflowstap een workflowstap zijn ingevuld. Deze workflowstap wordt automatisch ingevuld in elke nieuwe workflowtaak die vanuit een kaart wordt aangemaakt. Selecteer eerst een workflow in het veld Standaard workflow en vervolgens de workflowstap.

U kunt alleen workflowstappen selecteren waarbij de de optie Handmatig aanmaken toegestaan is aangevinkt.

U kunt nieuwe workflows toevoegen en inrichten op de pagina Workflows, als u daar rechten voor hebt.

Om workflowtaken handmatig toe te kunnen voegen moet u aan een of meer afdelingen zijn gekoppeld en een van die afdelingen moet als standaardafdeling voor nieuwe workflowtaken zijn ingesteld. Zie ook Een medewerker aan een afdeling koppelen.

 

Veld Interactiesjabloon workflow e-mail

Via dit veld kunt u instellen dat bij het versturen van workflow e-mails automatisch een interactie wordt toegevoegd aan de entiteit waarnaar de e-mail is verstuurd (bijv. een resource of contact) met het e-mailbericht als bijlage.

Maak daarvoor eerst een interactiesjabloon aan op de pagina Interactiesjablonen. Zie ook Een interactiesjabloon toevoegen en inrichten. Zorg dat dit interactiesjabloon is te gebruiken voor alle entiteiten. Laat de velden Document rapport en Aangepast rapportlay-outnr. leeg. Selecteer dit interactiesjabloon vervolgens in het veld Interactiesjabloon workflow e-mail.

 

Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.

 

Zie ook

Workflows: benodigde inrichting

Workflows