Pagina Aanvraag-/projectsoort
Een aanvraag- en/of projectsoort kunt u gebruiken om het type dienstverlening te onderscheiden. Voorbeelden zijn detachering, regulier, EU, incompany, payroll en reductie.
Voor aanvragen, opportunities en zoekacties kan een standaard aanvraagsoort worden ingesteld in het veld Aanvraagsoort op de pagina Algemene instellingen.
Sneltab Algemeen

De waarde in het veld Gebruiken voor bepaalt waar u de aanvraag-/projectsoort kunt gebruiken:
- Aanvraag: aanvraag-/projectsoorten met deze waarde kunt u alleen selecteren in aanvragen, zoekacties en opportunities.
- Project: aanvraag-/projectsoorten met deze waarde kunt u alleen selecteren in projecten en projectresources.
Als u een resource op een project plaatst, wordt de projectsoort van het project overgenomen op de projectresourcekaart. - Aanvraag en project: aanvraag-/projectsoorten met deze waarde kunt u selecteren in aanvragen, zoekacties, opportunities, projecten en projectresources.
- Servicecall: aanvraag-/projectsoorten met deze waarde kunt u alleen selecteren in servicecalls.
De optie Contactpersonenstandaard vullen op aanvraag kunt u alleen inschakelen als bij Gebruiken voor de waarde Aanvraag of Aanvraag en project is gevuld.
De optie Contactpersonenstandaard vullen op project kunt u alleen inschakelen als bij Gebruiken voor de waarde Project of Aanvraag en project is gevuld.
Als u een aanvraag of zoekactie omzet naar een project, wordt de soort alleen overgenomen in het veld Projectsoort als de optie Aanvraag en project is ingesteld. Zie ook Veld Projectsoort.
Zie ook

In een aanvraag-/projectsoort stelt u een standaard factuurmethode in die automatisch wordt overgenomen als u:
- in een project een projectsoort kiest.
- vanuit een aanvraag of zoekactie een project maakt en in de aanvraag/zoekactie is een aanvraagsoort ingesteld.
- in een servicecall een projectsoort kiest.
Zie ook Veld Factuurmethode.

Via deze optie kunt u ervoor zorgen dat de contactpersoon uit het veld Contactpersoonnr. van een aanvraag of zoekactie automatisch wordt toegevoegd aan de pagina Contactpersonen van de aanvraag/zoekactie met de rol die is ingesteld in het veld Rol aanvraag tonen filter op de pagina Web-instellingen. Zie ook Contactpersonen standaard vullen op aanvraag.

Via deze optie kunt u ervoor zorgen dat de contactpersoon uit het veld Contactpersoonnr. van een project automatisch wordt toegevoegd aan de pagina Contactpersonen van het project met een of meer rollen. Zie ook Contactpersonen standaard vullen op project.
Sneltab Tekstsoorten
Aan een aanvraag-/projectsoort kunt u een of meer tekstsoorten koppelen. Voorbeelden van tekstsoorten zijn Functieomschrijving, Veiligheidsvoorschriften, Arbeidsvoorwaarden etc. Tekstsoorten zijn door u vrij in te stellen.
Als in een aanvraag of zoekactie een aanvraagsoort wordt gevuld waaraan een of meer tekstsoorten zijn gekoppeld, worden die tekstsoorten toegevoegd aan pagina Functieomschrijving van de aanvraag/zoekactie.
Als in een project een projectsoort wordt gevuld waaraan een of meer tekstsoorten zijn gekoppeld, worden die tekstsoorten toegevoegd aan de sneltab/de pagina Functieomschrijving van het project.
Als u een aanvraag of zoekactie omzet naar een project, worden de tekstsoorten en gekoppelde teksten gekopieerd.
Zie ook
Sneltab Kenmerken
Aan een aanvraag-/projectsoort kunt u een of meer vereiste en/of optionele kenmerken koppelen. Deze worden in aanvragen en zoekacties automatisch overgenomen in de sneltab Kenmerken. U kunt ze vervolgens gebruiken in het matchingsproces.
Lonen en tarieven kunnen afhankelijk zijn van projectsoort
Het is mogelijk dat lonen en/of tarieven afhankelijk zijn van de projectsoort, dus dat er specifieke loon-/tariefregels voor de projectsoort van toepassing zijn. Voor het bepalen van loon en tarief is de projectsoort op de projectresourcekaart leidend. Voor uren die zijn geboekt op algemene projecten waar alle resources op mogen boeken is dat echter niet het geval, aangezien aan dat soort projecten geen projectresources gekoppeld kunnen worden. In die gevallen is het project leidend en wordt voor het bepalen van het loon/tarief dus uitgegaan van de projectsoort op het project.
InGoedeBanen publicatiekanalen
Hebt u een account bij InGoedeBanen, dan is het mogelijk om vanuit een aanvraag of zoekactie een vacature op InGoedeBanen te publiceren. Via InGoedeBanen kunnen vacatures op verschillende jobboards worden geplaatst. In MSF kunt u instellen naar welke jobboards vacatures moeten worden verzonden. Daartoe moet op de pagina InGoedeBanen publicatiekanalen zijn ingericht welke jobboards (publicatiekanalen) mogelijk zijn. Vervolgens kunt u per aanvraagsoort instellen welke publicatiekanalen voorgezet moeten worden in aanvragen en zoekacties. Het is mogelijk om dit te specificeren per cao en functie.
Om publicatiekanalen voor een bepaalde aanvraagsoort in te richten selecteert of opent u de aanvraagsoort en klikt u op de actiebalk onder Gerelateerd op de knop InGoedeBanen publicatiekanalen. Zie ook Standaard InGoedeBanen publicatiekanalen.
In aanvraagstatussen en zoekactiestatussen kan via de optie Publicatiekanalen ophalen worden aangegeven bij welke status(sen) de publicatiekanalen opgehaald moeten worden. Als een aanvraag of zoekactie wordt omgezet naar zo'n status, worden de publicatiekanalen die van toepassing zijn voor de aanvraag/zoekactie (op basis van aanvraagsoort, cao of functie) overgenomen op de aanvraag/zoekactie. Per aanvraag/zoekactie kunt u opvragen welke publicatiekanalen dit betreft via de knop InGoedeBanen publicatiekanalen (op de actiebalk onder Gerelateerd > Publicatie). Als de aanvraag/zoekactie een status krijgt waarmee de vacature op IGB wordt gepubliceerd, dan wordt de vacature direct verzonden naar de betreffende publicatiekanalen.
Zie ook
InGoedeBanen publicatiekanalen
Een vacature publiceren op InGoedeBanen.nl
Flexibele velden
Het is mogelijk om 25 flexibele velden op te nemen. Om dat in te richten kiest u daartoe op de pagina Flexibel veld instellingen het object Aanvraag-/projectsoort. Zie ook Pagina Flexibel veld instellingen en Microsoft Learn: Uw werkruimte personaliseren.
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook