Rapport StiPP terugval van Plus naar Basis
Met ingang van 2023 is de functionaliteit gewijzigd wat betreft de terugval uit de StiPP Plusregeling naar de Basisregeling na een lange werkonderbreking. Er wordt vanaf 2023 ook rekening gehouden of de deelname aan de Basisregeling minder dan 52 weken is geleden. Via dit analyserapport kunt u inzicht krijgen welke resources in eerdere jaren dan 2023 mogelijk zijn benadeeld vanwege onterechte terugval naar de Basisregeling na een onderbreking van 26 tot 52 weken.
Rapport uitvoeren
U kunt dit rapport:
-
handmatig uitvoeren, door deze pagina te openen via de zoekfunctie. Klik daartoe rechtsboven in het scherm op
of druk op Alt+Q. Zoek op stipp en klik in het zoekresultaat op de betreffende hyperlink.
-
automatisch, via een taakwachtrijpost met rapport 11269501. In dat geval opent u deze pagina via de knop Rapportaanvraagpagina. Zie ook Taakwachtrijposten instellen.
Rapport invullen
Vul een werkgeversgroep en een loonjaar in.
Veld E-mailadres voor taakwachtrij
Stel in dit veld een e-mailadres in als u:
-
een taakwachtrijpost instelt met rapport 11269501 kunt u via de knop Rapportaanvraagpagina een e-mailadres instellen in het veld E-mailadres voor taakwachtrij.
-
dit rapport handmatig via de knop Plannen uitvoert. Na het invullen van de benodigde datum/tijd-velden wordt het rapport eenmalig uitgevoerd via een taakwachtrijpost.
Na het uitvoeren van de taakwachtrijpost wordt naar dit adres een e-mail gestuurd met het Excel-bestand in de bijlage.
Het e-mailadres dat is ingesteld in het veld Systeem e-mailadres (voor foutmeldingen rapportage) op de pagina E-mail, SMS en WhatsApp-instellingen wordt daarbij gebruikt als afzenderadres.
Voert u dit rapport handmatig uit via de knop OK, dan wordt geen e-mail gestuurd.
Output
Nadat u het rapport hebt ingevuld en op OK hebt geklikt, wordt een Excel-bestand aangemaakt. Voor elke resource in het bestand zijn 3 regels aangemaakt met op de:
-
1e regel: de laatste week van Basisdeelname (voordat Plusdeelname aanving);
-
2e regel: de laatste week van Plusdeelname;
-
3e regel de eerste week na terugval in de Basisregeling wegens een onderbreking.
Verdere verwerking
Op basis van de resultaten van dit rapport zou u kunnen besluiten om een loonjaar weer te openen om een resource alsnog aan de Plusregeling toe te wijzen en dan herberekeningen te maken voor de juiste premieafdracht.
U kunt een resource aan de Plusregeling toewijzen door:
-
bij de resource het loongegeven BPF met optie 9 in te stellen, zie StiPP Pluspensioen zonder wachttijd, of
-
in de pensioenhistorie van de resource de datum in het veld Datum laatst gewerkt tbv pensioen aan te passen. Zie Sneltab Pensioenhistorie.
Tip: Meer informatie over het werken met rapporten zie Microsoft Learn: Rapporten uitvoeren en afdrukken, Microsoft Learn: Rapportgegevens analyseren met Excel en XML en Microsoft Learn: Filters instellen in rapporten, batchtaken en XMLports. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook
Veld Systeem e-mailadres (voor foutmeldingen rapportage)
Microsoft Learn: Rapporten uitvoeren en afdrukken