Veld Factuur verzendwijze
Dit veld geeft u aan hoe u de geboekte verkoopfactuur wilt afdrukken/verzenden.
Factuur afdrukken/verzenden volgens verzendwijze
Om een geboekte verkoopfactuur volgens de ingestelde verzendwijze af te drukken/te verzenden, klikt u op de actiebalk onder Afdrukken/verzenden op Afdrukken volgens verzendwijze. U opent dan de pagina Facturen afdrukken batch. Zie ook Rapport Facturen afdrukken batch.
Opmerking: Het is ook mogelijk dat het afdrukken/verzenden op de achtergrond plaatsvindt, via een taakwachtrijpost. Zie Geboekte verkoopfacturen afdrukken/verzenden via een taakwachtrijpost.
Verzendwijze wijzigen
Standaard is in het veld Factuur verzendwijze de optie geselecteerd zoals deze was ingesteld op de verkoopfactuur. U kunt desgewenst een andere verzendwijze instellen. Klik daarvoor op de actiebalk onder Start op Geboekte factuurvelden bewerken, selecteer de gewenste verzendwijze in het veld Factuur verzendwijze en klik op OK.
Mogelijke waarden
Kies:
- Afdrukken als u de geboekte verkoopfactuur en eventuele bijlagen wilt afdrukken op de standaardprinter.
- Pdf als u een pdf-bestand wilt aanmaken van de geboekte verkoopfactuur en eventuele bijlagen. Zie ook Bestandsnaam en opslaglocatie pdf-bestanden.
- Mailen als u een e-mailbericht wilt aanmaken met de geboekte verkoopfactuur en eventuele bijlagen als pdf-bestand in de bijlage.
U stuurt het bericht naar het e-mailadres dat is ingesteld in het veld E-mail van de geboekte verkoopfactuur.
Om een e-mailbericht aan te kunnen maken moet op de pagina Factuurinstellingen een e-mailsjabloon zijn geselecteerd in het veld Verkoopfactuur e-mailsjabloon.
Let op: Stel dit e-mailsjabloon in de factuurinstellingen van het factuurbedrijf in.
Dit e-mailsjabloon bepaalt onder andere de inhoud en opmaak van het e-mailbericht.
- Afdrukken + Pdf als u de geboekte verkoopfactuur en eventuele bijlagen wilt afdrukken en een pdf-bestand wilt aanmaken. Zie ook de opmerkingen hierboven bij Afdrukken en Pdf.
- Afdrukken + Mailen als u de geboekte verkoopfactuur en eventuele bijlagen wilt afdrukken en mailen. Zie ook de opmerkingen hierboven bij Afdrukken en Mailen.
Bestandsnaam en opslaglocatie pdf-bestanden
Op de factuur moet een factuurlay-out zijn ingesteld. De rapporten die in die factuurlay-out zijn ingesteld moeten op de pagina Pdf- en Excel-rapporten staan, samen met een bestandsnaam.
Bij gebruik van SharePoint Online wordt het pdf-bestand op SharePoint standaard opgeslagen in de map Sales Invoices. Is op de pagina Pdf- en Excel-rapporten bij Rapport Opslaglocatie echter de waarde SharePoint ingesteld, dan worden de verkoopfacturen niet in de map Sales Invoices opgeslagen maar op de locatie die in het veld Map is ingesteld.
Als geen gebruik wordt gemaakt van SharePoint, wordt het pdf-bestand opgeslagen in de map die is ingesteld op de pagina Pdf- en Excel-rapporten. Daarvoor moet bij Rapport Opslaglocatie de waarde Netwerk opslaglocatie zijn ingesteld.
Zie ook Pagina Pdf- en Excel-rapporten.
Het pdf-bestand wordt op de achtergrond aangemaakt.
Als de portal daarop is ingericht, is het mogelijk om de pdf-bestanden te bekijken vanuit de portal. Zie ook Controllersoort SalesInvoices.
Tip: Meer informatie over het werken met velden en kolommen vindt u in Werken met Business Central. Voor hulp bij het zoeken van specifieke pagina's raadpleegt u Pagina's en informatie zoeken met Vertel me.
Zie ook
Geboekte verkoopfacturen afdrukken en/of verzenden
Veld Verkoopfactuur e-mailsjabloon