Pagina Klantinteracties
De pagina Klantinteracties bevat alle interacties die aan de klant zijn gekoppeld. Dit zijn dezelfde interacties die aan het contactbedrijf zijn gekoppeld.
Pagina openen
U opent deze pagina vanuit het klantenoverzicht of een klantenkaart. Klik daarvoor op de actiebalk onder Navigeren op Interacties.
Getoonde interacties
Bij het openen van deze pagina zijn standaard alleen de interacties zichtbaar met een interactiesjabloon waarin de optie Toon in beperkte weergave is aangevinkt. Via de filterknop Alle soorten heft u dit filter op. Met een klik op
Beperkt stelt u het filter weer in.
Opmerking: De sneltab Interacties op de klantenkaart bevat ook interacties en bij het openen van de kaart is tevens het filter Beperkt ingesteld. Het is mogelijk dat er een maximum is ingesteld op het aantal interactieregels (inclusief tekst) dat moet worden opgehaald bij het openen van een kaart, waardoor deze sneltab (na het opheffen van het filter Beperkt) niet alle interacties toont. De pagina Klantinteracties toont na het opheffen van het filter wel alle interacties.
Rechten/autorisatie
Welke interacties worden getoond is ook afhankelijk van de rechten van een gebruiker. Als aan een interactiesjabloon een of meer rollen zijn gekoppeld, dan kunnen gebruikers die geen van deze rollen hebben:
- interactieregels met dit interactiesjabloon niet zien.
- dit interactiesjabloon niet selecteren.
Zie ook Sjabloonautorisatie.
Interacties afkomstig vanuit
Deze pagina kan interacties bevatten die:
- handmatig zijn toegevoegd.
-
vanuit Outlook zijn toegevoegd. Zie ook E-mailberichten vanuit Outlook opslaan in MSF.
-
automatisch zijn toegevoegd, bijvoorbeeld als:
-
een status wordt bereikt waaraan een e-mailsjabloon is gekoppeld, waardoor een e-mail is verzonden naar de klant. Zie ook Contactstatus en Status e-mailsjablonen.
-
is ingericht dat bij het boeken van een verkoopfactuur automatisch een interactie wordt aangemaakt bij het contactbedrijf met de factuur als pdf-bestand in de bijlage. Zie ook Geboekte verkoopfacturen als interactie koppelen aan contactbedrijf.
-
-
zijn toegevoegd vanuit een contactpersoon, aanvraag, zoekactie, kandidaat of opportunity die gekoppeld is aan het contact. Dit gebeurt alleen als in het interactiesjabloon de optie Toon alleen bij bron niet is aangevinkt.
Knoppen op de actiebalk
Via de knoppen op de actiebalk kunt u diverse acties uitvoeren. Onderstaand overzicht zal nog verder worden aangevuld.
Splitsknop Koppel/Open bestand
De knoppen Koppel bestand en Open bestand zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Koppel bestand is zichtbaar als er nog geen bestand is gekoppeld. Is wel een bestand gekoppeld, dan is Open bestand zichtbaar.
|
Koppel bestand |
Via deze knop kunt u een bestand koppelen of genereren. |
![]() |
Open bestand | Als aan een interactieregel een bestand is gekoppeld, kunt u het bestand via deze knop downloaden of openen in de bijbehorende applicatie. |
Vast-/Losmaken
![]() |
Vast/Losmaken | Interacties met een hoge relevantiewaarde kunt u 'vastmaken' via de knop Vast-/Losmaken. De kleur van de interactie verandert (naar blauw) en deze interacties staan altijd bovenaan. Een 'vastgemaakte' interactie maakt u weer 'los' door nogmaals op Vast-/Losmaken te klikken. |
![]() |
E-mail (sjabloon) | Via deze knop kunt u een e-mail verzenden via de e-mailwizard. Zie E-mailwizard. De e-mail bevat de tekst die in het sjabloon is voorgedefinieerd. Via het e-mailsjabloon kan ook worden ingericht dat automatisch een of meer bijlagen worden meegestuurd. Zie ook E-mailsjablonen. |
Splitsknop filter
De knoppen Alle soorten en Beperkt zijn gecombineerd in een zgn. 'splitsknop'. Bij het openen van deze pagina is Alle soorten zichtbaar. Klikt u op die knop, dan wordt Beperkt zichtbaar.
|
Alle soorten |
Bij het openen van de pagina is standaard het filter Beperkt ingesteld. Dan zijn alleen de interacties zichtbaar met een interactiesjabloon waarin de optie Toon in beperkte weergave is aangevinkt. Om het filter op te heffen, klikt u op Alle soorten. |
|
Beperkt |
Deze knop is alleen zichtbaar als op Alle soorten is geklikt. In dit geval worden alle interacties getoond (waar u rechten voor hebt). Als u op deze knop klikt, ziet u alleen interacties met een interactiesjabloon waarin de optie Toon in beperkte weergave is aangevinkt. |
Open bron
![]() |
Open bron | Via deze knop opent u de kaart van waaruit de interactie is aangemaakt. De knop is alleen actief als een bestand is gekoppeld. |
Evaluatie
standaard niet zichtbaar |
Evaluatie |
Is aan de interactie een evaluatievragenlijst gekoppeld, dan opent u die via deze knop. Zie ook Pagina Evaluatie vragenregels. |
Overige knoppen
|
Alles uitvouwen |
Interacties die meerdere regels tekst bevatten zijn standaard uitgevouwen. Via Alles samenvouwen kunt u ze samenvouwen en vervolgens via Alles uitvouwen weer uitvouwen. Bij uitgevouwen interacties staat bij alle tweede en volgende regels de waarde in het veld Datum ingesprongen weergegeven. |
|
Alles samenvouwen | Als er interacties met meerdere regels tekst zijn die zijn uitgevouwen, dan kunt u ze via de knop Alles samenvouwen tegelijk samenvouwen. |
Tip: Meer informatie over het navigeren in de gebruikersinterface vindt u in Werken met Business Central. Zie Pagina's en informatie zoeken met Vertel me voor meer informatie over het zoeken naar pagina's, acties en rapporten.
Zie ook
E-mailberichten versturen vanuit MSF