Een document(regel) handmatig toevoegen

 

Waar kunt u documenten handmatig toevoegen?

U kunt documenten handmatig toevoegen vanuit:

  • de sneltab Documenten van een kaart, bijvoorbeeld een resourcekaart of projectkaart.
  • de pagina Documenten van een aanvraag, zoekactie of opportunity. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een auto. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een bedrijfsmiddel uitgifte. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een cao. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een contactbedrijf. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een contactpersoon. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een contactsegment. Zie ook Pagina Documenten.
  • de pagina Documenten van een contract. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een geboekte inkoopfactuur. Zie ookPagina Documenten.
  • de pagina Documenten van een geboekte verkoopfactuur. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een gebouw. Zie ook Documenten.
  • [vanaf release 24.01.0800] de pagina Documenten van een gepland bed. Zie ook Pagina Documenten.
  • de pagina Documenten van een inkoopfactuur. Zie ook Pagina Documenten.
  • de pagina Documenten van een kandidaat. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een loondagboekregel. Zie ook Pagina Documenten.
  • de pagina Documenten van een project of servicecall. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een projectresource. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een resource. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een resourceopleiding. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een resourcesegment. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een termijnschema. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een urenstaat. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een verkoopfactuur. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een verlofregistratie. Zie ook Pagina Documenten.
  • de pagina Documenten van een verzuimregistratie. Zie ook Documenten.
  • de pagina Documenten van een workflow. Zie ook Pagina Documenten.
  • het feitenblok Maak een document. Zie ook Document.
  • de pagina Te koppelen documenten. Dat is handig als u meerdere (gescande) documenten wilt koppelen. Zie Te koppelen documenten.

Opmerking: Om een document toe te voegen is een documentsjabloon nodig. Deze kunt u toevoegen en beheren op de pagina Documentsjablonen, als u daar rechten voor hebt.

 

Document toevoegen

U voegt een document als volgt handmatig toe:

  1. Open de sneltab of de pagina Documenten.
  2. Klik in de eerste lege regel in het veld Soort, klik in het veld op het pijltje en zoek en selecteer een documentsjabloon. De keuzelijst bevat alleen documentsjablonen waarvoor in de documentsjablooninstellingen is ingericht:
    • dat ze te gebruiken zijn voor de entiteit waarin u bezig bent en waar u rechten voor hebt.

      Voorbeeld: een documentsjabloon waarvoor is ingesteld dat deze alleen te gebruiken is voor resources, kunt u wel kiezen op resourcekaarten, maar niet op projectresourcekaarten of op andere kaarten.

    • (voor contracten, projecten en projectresources geldt bovendien) dat ze te gebruiken zijn voor de bedrijfseenheid die op de (contract-, project- of projectresource)kaart is geselecteerd. Zie ook Autorisatie.

      In het veld Omschrijving komt automatisch de omschrijving te staan die in het documentsjabloon is ingevuld.

  3. Selecteert u een documentsjabloon waarin de optie Toon in beperkte weergave niet is ingeschakeld, dan krijgt u een melding daarover en de keuze om alle actuele documenten weer te geven of niet. Kiest u:
    • Ja, dan wordt het filter opgeheven en zijn alle actuele documentregels zichtbaar, inclusief de nieuw aangemaakte. Als in documentregels het veld Vervallen aanwezig is, blijft het filter op dit veld wel actief.
    • Nee, dan blijft het filter ingesteld. De nieuw aangemaakte documentregel is dan niet zichtbaar. 
  4. U kunt nu een document (oftewel bestand) gaan koppelen of genereren. Zie Documenten koppelen of genereren in een documentregel.

 

Autorisatie

In documentsjablonen kan autorisatie worden ingesteld, waaronder:

  • contactautorisatie, waarbij een documentsjabloon alleen voor bepaalde contacten te gebruiken is. In dat geval kunt u zo'n documentsjabloon alleen kiezen op kaarten waar een geautoriseerd contact aan gekoppeld is. Voorbeeld: een documentsjabloon met contactautorisatie voor bedrijf X dat te gebruiken is op projecten, kunt u alleen kiezen op projectkaarten met bedrijf X, maar niet op projectkaarten waar een ander bedrijf aan gekoppeld is. Zie ook Contactautorisatie.
  • autorisatie op rollen, waarbij het documentsjabloon alleen zichtbaar is voor gebruikers die minimaal 1 van de ingestelde rollen hebben. In dat geval kunt u zo'n documentsjabloon alleen kiezen als u een rol hebt die gekoppeld is aan het documentsjabloon. Zie ook Sjabloonautorisatie.

 

Zie ook

Documentsjablonen

Toon in beperkte weergave